Mögöttem a jövő | Keletkezési körülményei és háttérinfók

Az Ózonőrök meghozta a kedvem ahhoz, hogy még több middle grade (azaz 10-14 éves korosztálynak szóló) regényt írjak. Ezúttal a Mögöttem a jövő című regényemet szeretném nektek röviden bemutatni, ami remélhetőleg hamarosan debütál a könyvesboltokban és a nagyobb webes hálózatokban. A történet egyszerre két időben játszódik: 2020-ban, valamint 1985-ben. Pontosan, időutazó főhősökről szól ez a regény, méghozzá egy kotnyeles testvérpárról, akik maguk mögött hagyják egy időre a kovidot és a számítógépek világát egy kis retro kalandért.

Laura, a főszereplő eléggé besokall a kovid élményeitől (érthető módon), és mivel karácsony felé játszódik a történet, így az ünnepi hangulatot nem csak a vírus, de az időugrás is beárnyékolja. ÉS NYILVÁN beleavatkozik a főhősünk az időbe, anélkül nem is lenne könyv a könyv. Az már más kérdés, hogy vajon képes-e helyrehozni a hibáját?



A borító és a pontos megjelenési adatok is érkeznek hamarosan, addig pedig arra gondoltam, megmutatom nektek azokat a borítóterveket a regényhez, amiket végül nem választottunk ki a kiadóval (ja és amúgy a könyv végleges borítóját is én csináltam):


Ezt a tervet nagyon szerettem, csak AI generálta képen alapul, ezért, bár stock fotó, kicsit idegenkedtem tőle. A történet hangulatát viszont egész jól átadja szerintem.

Ez a terv az elsők között szerepelt azok között, amiket elkészítettem, és egészen tetszett is, mégis úgy éreztem, hogy valami még hiányzik.




Ez szintén egy ősprototípus volt a tervek között, itt még a címen is gondolkodtam, annyira korai verzió. A mögöttem a jövő végleges címe ekkor még nem született meg, de végül ezt a tervet is elvetettem, mert a képet nem éreztem igazán a történethez illőnek, valamint túl komor volt a színvilág is, pedig ez azért nem egy olyan sötét hangulatú regény.

Néhány érdekesség a regényről:
1. A regényt 2021/22-ben írtam, akkor még egy könyvem sem jelent meg, de az Ózonőrök már elnyerte a Regényes Természet díját.

2. A regény írása során a cím sokáig 10 ok, amiért ne bízz a csillagokban volt (ez változott meg Időről időre, majd Mögöttem a jövő változatra).

3. A történetet béták javaslatai alapján többször átdolgoztam, itt is köszönöm nekik a sok segítő megjegyzést <3

4. A regényt eredetileg a szüleimnek írtam, karácsonyi ajándék akart lenni a számukra, hogy megírom időutazós verzióban a megismerkedésüket, ám túl személyesnek éreztem azt leírni, így egy kitalált családról írtam.

5. Amikor ezt a történetet megírtam, ugyanolyan "állapotban" voltam fizikailag, mint amikor az Ózonőrök megszületett, azaz épp kilábalóban egy betegségből. Ez a történet segített feldolgozni a kovidmizéria lelki terhét.


Fülszöveg:

 Ebben az évben az időutazás a legkevésbé meglepő dolog...

A tizenhárom éves Laurát megviselte a 2020-as év:

a járvány és a sok online zaklatás. A legjobb karácsonyi

ajándék az lenne számára, ha egy másik korban élhetne.

Arra azonban nem számít, hogy ezt meg is kapja,

és a 80-as években találja magát.

Először elvarázsolja a vírusmentes és internet nélküli világ...

Aztán találkozik a szülei fiatalkori verziójával, és

beleavatkozik az időbe. Ha nem hozza helyre, amit elrontott,

elveszíthet mindent és mindenkit, ami a régi életéhez köti.

De ha el akart tűnni 2020-ból, miért akarna visszamenni?

Érezted már, hogy rossz korba születtél?

Ha nem tudod, hol a helyed, akkor pont itt van!


Ez a te történeted!

Most kiderül, mit jelent az a bizonyos

„bezzeg az én időmben”!


„Ha utazhatnál az időben, a jövőbe vagy a múltba mennél?

Sokszor eljátszunk a gondolattal, de mi történik akkor,

ha valósággá válik? Ez a történet egy kicsit mindenkié:

központjában egy esemény, amiről mindenki beszél,

s egy probléma, amelyről csak kevesen mernek.

Komoly kérdések könnyed köntösben –

ettől különleges ez a könyv.”

Utassy Dorina, magyartanár


Tizenkét éves kortól ajánljuk!


Előzetes:



Kövessétek a Facebook oldalamat, hogy értesüljetek a friss infókról!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések